پرسشگری و پاسخگویی

کودکان در گذشته توسط دیدگاه خانواده، مدرسه و کار و جامعه از پرسشگری منع می‌شدند و حتی نباید پاسخی می‌دادند که مغایر نظر آنها بود زیرا امکان ترد، تنبیه و اخراج یا انزوا برایشان ایجاد می‌کرد.
در صورتی هر انسانی بر اساس وجود خود دارای پرسش‌ها و پاسخ‌هایی هست که باید آنها را کشف درک و دنبال کند تا هویت خود را در جهان هستی بشناسد.
در مسیر یادگیری کودکانمان در آرچایلد هر لحظه کودک امکان پرسشگری داره و مربی و تسهیلگر این مسیر را در اختیارش قرار می‌دهد. همچنین با پرسش‌هایی که با تجربه شخصی همه گروه‌های تشکیل‌دهنده دوره مانند کودک، مادر، تسهیلگر و مربی  همراه است پاسخگویی متناسب با وجود خود را تمرین می‌کنند.
نکته‌ای که در این مسیر می‌آموزد این است که لازم نیست همه چیزدان باشند، قضاوت نمی‌شوند و قضاوت نمی‌کند، پذیرش و عبور را تمرین می‌کند، خجالت کشیدن و گوشه‌گیری را میشناسد و راه‌های مختلف شخصی عبور از آن را تجربه می‌کنند و مواردی از این دست. اطلاعات بیشتر

بازگشت

خرد جمعی

در آموزش‌های گذشته و در جامعه هر فرد خود موفق یا ناموفق بود و تمام تلاشش را برای جلو افتادن از دیگران را به کار می‌برد و معیار موفقیت شکست دیگران بود و هست. که یکی از بدترین آنها شرکت در کنکور سراسری و حذف علایق هر کس برای انتخاب رشته تحصیلی بوده و هست. ​​​​در یادگیری‌های اخیر مقایسه وجود ندارد به جز مقایسه هر کس با خودش.
در حال حاضر برنامه‌های گروهی با همراهی و همدلی شرکت‌کنندگان صورت می‌گیرد. و قرار است همه‌ی تیم (چه در آموزش، کار، زندگی و اجتماع) رشد کننداما باز هم تاکید بر آن داریم که رشد هر شخص به خود او مربوط است. اما تیم با آگاهی خود او را در این مسیر و انتخابی که کرده همراهی می‌نماید.
در تعریف خرد جمعی یا هوش جمعی، برآیند نظرات گروهی از افراد به جای یک فرد است. اما در آرچایلد این فراتر از نظرات بوده و فضایی که کودکان، مادران، تسهیلگران و مربی می‌سازد خود خردی در آن مستتر است که باعث تعالی کودک و سایر اعضا می‌شود. هدف آرچایلد کشف این فضا و توسعه آن است. اطلاعات بیشتر

بازگشت

کار گروهی

در دهه‌های گذشته برای موفقیت لازم بود یک نفر ابرقهرمان باشه و همه را نجات بدهد اما در دو دهه اخیر تمرین برای تیم شدن و کار تیمی بسیار اهمیت پیدا کرده است. به طوری که دیگر لازم نیست هر کس همه چیز را بداند و یاد بگیرد.  
در آرچایلد می‌خواهیم تمرین کار تیمی بین کودکان را توسعه دهیم که هر کس با توانایی‌های خود و خود درونی‌اش (با برنامه‌های نوآورانه) کنار دیگران قرار بگیرد. تیم شدن کودکان با یکدیگر و تمرین پذیرش ویژگی‌ها بدون قضاوت و تلاش برای حذف دیگری و درک آنکه خوب و بد وجود ندارد و آنچه هست، هست. و تلاش فردی برای رشد خود. همه اینها در کار گروهی مورد نظر آرچایلد است. اطلاعات بیشتر

بازگشت

برنامه نوآورانه

یکی از روش‌های آموزشی که در جامعه مرسوم است استفاده از برنامه‌های ثابت و نتیجه‌گراست و آموزگار از تمام تلاشش برای رساندن کودک به نتیجه آن در زمان مشخص استفاده می‌کند.
در آرچایلد با توجه به رویکرد انسان‌گرایانه و درک آنکه خلاقیت یک کار فردی و درونی‌ست و هر کس توان متفاوت و منحصربه‌فردی دارد. آرچایلد برآن است که برنامه آموزشی کودکان را برای هر کدام از آنها در نظر بگیرد تا با توانایی و رشد او این مسیر طی گردد.
بعد از طی چندین دوره مربی، تسهیلگر می‌تواند توانایی‌های ویژه هر کودک را بشناسد و بهترین دوره‌ها را به والدین و کودک پیشنهاد دهد. در ضمن این امر در کارگروهی هر کودک تاثیرگذار و موثر است. اطلاعات بیشتر

بازگشت

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش